התחלתם בתהליך בניית אתר עבור לקוח של הסטודיו שלכם או עבור עצמכם, אבל איך מתחילים ומה כולל תהליך נכון לבניית אתר? מעיין בר תקווה מתארחת בבלוג הקהילה כדי לעשות לנו קצת סדר בדברים.
השלב הראשון והכי חשוב, עוד לפני שמתחילים לחשוב על עיצוב האתר הוא להבין מה העסק מציע ללקוחות, אילו שירותים ו/או מוצרים העסק מציע להם.
צרו רשימת שירותים שהעסק מציע, ואל תפחדו לשאול שאלות:
- אילו שירותים מוצעים באתר?
- אילו מוצרים מוצעים למכירה?
- מה הלקוח יכול לספר על העסק שלו?
- איך רוצים להציג את העסק ו/או את בעל העסק?
- מה הדבר שהכי חשוב וצריך לקדם בעסק?
- מה מייחד את העסק על פני המתחרים?
- מה הערכים של העסק?
- האם מדובר בטכנולוגיות חדשניות? מוצר או שירות מיוחד?
או במילים אחרות – מה הבידול של העסק? מה העסק מציע או יכול להציע שהמתחרים לא מציעים?
בשלב זה נחקור את המתחרים ונחפש רעיונות ותכנים שייחדו את העסק שלכם.
אתר הוא נכס שנבנה על מנת לשרת את בעל העסק, חישבו איך האתר יוכל לעזור לקדם את הפעילות העסקית, האם יש שאלות שחוזרות על ידי לקוחות? אולי נוכל למצוא דרך יצירתית להציג אותן באתר.
חישבו מה תוכלו להכניס באתר על מנת לתת לגולשים מושג הכי ברור של העסק שלכם ומוצריו.
בנוסף, חשוב להבין מה נרצה שיהיה מוקד העניינים באתר? הרי הוא זה שצריך לעבוד במקומנו לא? 😊
קול טו אקשיין
פרטי יצירת קשר ברורים על מנת שהלקוחות יוכלו ליצור קשר בקלות הם סופר חשובים, יחד עם זאת חשוב להבין מה נרצה שהמבקרים יעשו באתר, נתחיל לרשום מה הדברים הכי חשובים לנו בהגעת הלקוח לאתר או מה שחשוב לנו שיקרה באתר.
פעולות המרה אפשרויות:
- מכירת שירותים, מוצרים או קורסים
- הגעת לקוחות לחנות פיזית
- הגדלת רשימת התפוצה
- קבלת לידים באמצעות וואטסאפ
השראה
בבניית אתר אנחנו (בדרך כלל) לא ממציאים את הגלגל ולכן, בשלב הבא, ננעל נעליים ונצא לטייל ברשת, נחפש אתרים מהתחום או תחומים מקבילים ונתחיל לרשום מה אהבנו ומה לא אהבנו בהם.
החלק הזה בתהליך יהפוך לנו את מבנה האתר להרבה יותר ברור וגם יהיה לנו קל יותר להסביר את הבחירות שלנו.
ועכשיו נכניס את הכל לרשימה ונתחיל לחשוב על פתרונות ורעיונות לדברים שרשמנו. ככל שתהיו יותר מדויקים בשלב זה כך תוכלו לתכנן את האתר בצורה הטובה ביותר שמתאימה לרוח העסק.
סוגי האתרים הקיימים
עכשיו, כשאנו יודעים מה נרצה שיופיע באתר ואיך, נחשוב על סוג האתר שמתאים לפרויקט. בגדול, יש כמה סוגי אתרים לבעלי עסקים קטנים, בלוג, אתר תדמית, אתר קורסים, חנות ועוד.
כדי להחליט איזה אתר הכי יתאים לפרויקט שלנו, נצטרך להחליט מה נרצה שיהיה בו.
אז קודם כל קצת הגדרות:
- בלוג – יומן רשת בו נוכל לרשום על כל מה שמעניין אותנו, מתי שנרצה.
- אתר תדמית – כרטיס ביקור לעסק, באתר תדמית נקבל פרטים אודות העסק, על המוצרים/ שירותים אותו הוא מספק ועוד.
- חנות / אתר מכירות – חנות וירטואלית למכירת מוצרים און ליין.
- אתר קורסים – אתר שבו אנו מציגים את הקורסים שלנו, ניתן באתר לבצע הצגה ומכירה של הקורסים, מעקב אחרי התקדמות התלמידים שלנו ועוד.
הערה חשובה: בכל אחת מהאופציות שציינתי ניתן להוסיף בלוג. בבלוג נוכל לפרסם פוסטים שעוסקים בחוויות אישיות, סיפורים על העסק, מקום להראות מומחיות וייחודיות ועוד. בלוג הוא דרך נהדרת לקידום אורגני לאתר.
מרכיבי האתר
חשוב שנחשוב ונחליט מה התוספים הנדרשים באתר על מנת ליישם את כל המטרות שהצבנו עבורו. יש אינספור תוספים שמרחיבים את הפונקציונאליות של אתרי וורדפרס, בחירה נכונה שלהם לפני שיוצאים לדרך היא סופר חשובה. התוספים אלמנטור ואלמנטור פרו מעניקים לנו המון אפשרויות ובמקביל נצטרך להיעזר בעוד כמה מהם. חלקם חינמיים וחלקם בתשלום.
מרכיבים נפוצים באתרים:
טפסים, פרטי יצירת קשר, קישור לרשתות החברתיות ואפשרות שיתוף בהן, חיבור לגוגל אנליטיקס, פיקסל של פייסבוק, קישור לערוץ יוטיוב, חיבור משתמשים לאתר, מערכת לקביעת תורים, גלריות, הרשמה לניוזלטר, מעבר בין שפות ועוד. כמובן שישנן עוד הרבה רכיבים שניתן לשלב באתר, ובשלב האיפיון חשוב לדייק את הצרכים שלכם.
במעבר מדוייק אחר כל חלקי התהליך, תוכלו לבנות את האתר המושלם עבורכם או עבור הלקוחות שלכם ושכמובן יעשה את העבודה 🙂
אז למה אתם מחכים? בהצלחה!
מעיין בר תקווה מעצבת ובונה נוכחות דיגיטלית לעסקים www.mbtdesignstudio.com