מתכון מנצח לדף נחיתה
סיי טימיאנקר
סיי טימיאנקר

דף נחיתה שמייצר תוצאות

הרבה שואליםמה הופך דף נחיתה לדף נחיתה טוב? מה הטריק? מה חייב להיות בו? התשובה היא שאין טריק! דף נחיתה טוב, כזה שממיר הוא דף נחיתה שמורכב מהמון גורמים.

מה זה דף נחיתה?

דף נחיתה, בהגדרתו הוא אתר של עמוד אחד, מכוון המרה. מה היא המרה? פעולה רצויה של לקוח הקצה. אם זה לרכוש, להשאיר פרטים, לצלצל וכן הלאה.
אז מה ההבדל בין דף נחיתה לאתר onepager? אתר דף אחד (onepager), הוא לרוב ארוך, עם עוגנים, והוא לא בהכרח מכוון המרה כמו שהוא אינפורמטיבי. פשוט לקחו את כל פריסת האתר המלא, ודחסו אותה לעמוד אחד ארוך, אל חלקיו ניתן ״לקפוץ״ בעזרת העוגנים.

דף נחיתה, הוא יותר מזה. הוא בעצם כלי שיווקי מכוון מטרה. הוא הדף הראשון אליו “נוחת” הלקוח הפוטנציאלי, הוא פרסומי עם מלל מכירתי ועיצוב מותאם שמטרתו לייצר אינטרקציה מיידית ופנייה מלקוחות שמתעניינים בשירות המוצע מבלי “להעמיס” מידע מיותר. 

בדף נחיתה הלקוח הפוטנציאלי מקבל מספר פרטים מסקרנים, המכוונים אותו לפעולה של יצירת קשר, רכישה, הורדת מדריך, הרשמה, שריון מקום וכד‘.

לא כולנו אנשי שיווק

בפועל, המעצב, בונה האתרים, המתכנת, הם רק חלק מגלגל שיניים משומן היטב של צעדים בדרך ל״המרה בטוחה״, ודף נחיתה הוא אמנם הייצוג הויאזואלי של התוכן השיווקי, אבל זה בדיוק מה שהוא – הצעד האחרון.

אז מה עושים כשלא כל הלקוחות מגיעים עם הדרכה של יועץ עסקי, כותב תוכן, ואיש שיווק ומגיעים אלינו לבניית דף נחיתה?

הנה כמה דגשים חשובים שכדאי לשים אליהם לב, ספויילר: רובם לא קשורים כלל לעיצוב הדף 🙂

המוצר

בין אם מדובר בדף נחיתה, וואן פייג‘, או אתר רגיל – כל עוד המוצר לא מדוייק לא יהיו המרות, או לפחות לא מספיק המרות. מה הכוונה ב״מוצר״? לדוגמא, משחק לילדים, כשלקוחות פוטנציאלים שוקלים אם לרכוש אותו או לא הם בוחנים כמה היבטים:

  • צורך: האם הילד של הלקוח היה רוצה/צריך משחק כזה? האם המשחק הזה עונה על צורך נוסף? מפתח את הדמיון? מלמד שפה?
  • איכות: האם המשחק נראה איכותי?
  • מחיר: מה המחיר?

אז המוצר עונה על צורך, איכות ומחיר – ההמרה כמעט בטוחה.
אם יש לנו כשל באחד מהם, הסיכוי שמישהו ישאיר פרטים או יבצע רכישה, בקיצור המרה – יורד.

בדוגמה אחרת, לקוח מגיע לדף נחיתה של חברה לתיקון חלונות. בודק בפייסבוק ורואה שיש מלא חוות דעת שליליות – זה מלמד אותו על איכות המוצר, ולכן לא ישאיר פרטים.
או לקוח מגיע לדף נחיתה שמוכר קורס דיגיטלי קצר וכללי, אבל המחיר גבוה באופן יחסי, ואז אין מספיק ערך בביצע רכישה, לכן לא תתבצע המרה.

הפעולה

נשמע די בנאלי, ברור שאנחנו יודעים מה הפעולה שאנחנו רוצים שבן אדם שנכנס יבצע בדף. אז זהו, שזה לא תמיד ברור. לא לנו, לא לאיש השיווק ולא ללקוח.

ניקח לדוגמה סטודיו לעיצוב, שעוסק גם בהוראה עיצוב, ויש לו גם מדריך חינמי עם טיפים לעיצוב.
אנחנו רוצים בדף הנחיתה – להבהיר לעצמנו וללקוחות, מה הפעולה שאנחנו רוצים שבן אדם יבצע?

  • האם להזמין פגישה לשירותי עיצוב?
  • האם להרשם ללימודי עיצוב?
  • האם להוריד מדריך חינמי עם טיפים לעיצוב? (שזה בד״כ סיפתח למשפך מכירה מורכב הרבה יותר)

ברגע שאנחנו יודעים מה הפעולה הרצויה, הכל מתבהר ואפשר בקלות לשים דגש על התוכן, קהל היעד והשיווק.

תוכן – תוכןתוכן

כתיבה נכונה של תוכן היא חלק חשוב ובלתי מבוטל בכל דף נחיתה. כתיבה נכונה, יכולה לגרום גם לנמלה להראות גדולה.

מומלץ לערב כותב תוכן או קופירייטר בתהליך, או לפחות להתייעץ עם איש השיווק.
אבל אם אין ברירה, התוכן חייב לבוא מהלקוח!
הרי מי מכיר את העסק שלו טוב יותר מאשר הוא בעצמו!

לא מעט לקוחות פוטרים את כתיבת התוכן ומציעים לקחת תוכן מעמוד הפייסבוק שלהם, מהאתר שלהם וכד׳, אבל חשוב להבין שכתיבת תוכן שהושקעה בה מחשבה ותשומת לב היא לא עניין של מה בכך והיא זו שתעזור להגדיל את יחס ההמרה ולהביא תוצאות!

אז מה הוא התוכן המנצח?

בסופו של דבר המטרה היא להדגיש את יתרונות המוצר (צורך, איכות ומחיר) ואם אחד מהם לוקה בחסר, אפשר לבחור לא להתייחס אליו. לדוגמא במוצר או שירות יקר שמצריך שיחה מקדימה עם לקוח פוטנציאלי, בדף הנחיתה נפרט את כל איכויות המוצר ולא נחשף את מחיר המוצר לפני קיום של שיחה הטלפונית.

האסטרטגיה להשגת המטרה היא תוכן מבוסס USP – Unique Sales Proposal – או בקצרה: ״למה אנחנו?״

דוגמאות לתוכן מבוסס USP:

  • רוצים להציג עבודות לדוגמא? תשקיעו בצילומים! הם גם מהווים נדבך בתוכן. אל תציגו תמונות סטוק, אלא צילומים אותנטיים מתוך פרוייקטים שביצע הלקוח.
  • מחיר תחרותי – מוכרים מוצר שגם למתחרים שלכם יש אבל במחיר אטרקטיבי הרבה יותר? שימו על זה את הדגש.
  • איכות ושירות – שלבו חוות דעת של לקוחות מרוצים!
  • שינוי מהפכני – לדוגמא בתחום דימוי גוף, דיאטות, כושר ואפילו עיצוב פנים – תמונות לפני ואחרי עושות את כל העבודה.
  • בריאות – להדגיש את המרכיבים ותהליך ההכנה.
  • יחודייות – אוקי, המוצר לא זול, אין הרבה אנשים שניסו אותו בינתיים ואולי לא כולם צריכים אותו, אבל הוא מאד יחודי! ואם נדגיש את היחודיות, השונות שלו – זה גם יכול להיות אחלה USP.

קהל יעד

לאפיון נכון של קהל היעד יש חשיבות אדירה. מי הוא? ומה הוא צריך? פה נכנס שילוב של כותב התוכן, הלקוח, איש השיווק וכמובן אנחנו! נסו להבין מי קהל היעד של המוצר או השירות? ולא אין דבר כזה כולם.

אם קהל היעד לדוגמא הוא הורים לילדים, התוכן יהיה מכוון הורים, והעיצוב גם כן, יהיה בצבעים ושפה נעימים ואולי אפילו מעט ילדותיים, ואז תפקידו של איש השיווק יהיה לכוון בצורה מדוייקת לאותו קהל היעד.

אם המוצר הוא מוצרי קוסמטיקה חדשים מיובאים מטוויאן. מי קהל היעד? נערות ונשים גילאי 15-30, נסו לחשוב מה הן אוהבות? לדוגמא: ״הפנים המושלמות בלי אפקטים באינסטגרם״

מבחינת העיצוב, נלך על צבעוניות שמחה, קיי-פופ, צעירה, או לחילופין צבעים פסטליים, נשיים שגם כן מתחברים לגילאים האלה. ואז איש השיווק יצטרך לעשות את עבודתו ולכוון את השיווק לפלח השוק הזה.

קהל יעד הוא אלמנט מאד חשוב בדף הנחיתה, אם הדף בסופו של דבר לא יגיע לקהל הנכון או לא ידבר בשפה המתאימה לו – נאבד את הלקוח.

לדוגמא: אם ננסה למכור דאודורנט-ספורט לגברים, אבל הדף יהיה בצבעי פסטל, פונטים נשיים, ותמונות של צמחים – רוב הסיכויים שנאבד את הלקוח עוד לפני שקרא את התוכן.

מבנה ועיצוב

עיצוב טוב לדף נחיתה קשור קשר הדוק למבנה! אבל רגע לפני שאנחנו מתחילים לבנות ולעצב דף נחיתה, שאלו את עצמכם מספר שאלות שיעזרו לכם לייעל את תהליך העיצוב:

  1. האם יש ללקוח מיתוג קיים? 
  2. אם אין מיתוג: מי קהל היעד של המוצר או השירות?
  3. מה הן הפעולות השיווקיות שנעשו עד היום? מה עבד יותר, מה עבד פחות?
  4. אם מחיר המוצר לא נכלל בתוכן , מה טווח מחירי המוצר או השירות?
  5. האם יש רפרנסים של קולגות, מתחרים או רפרנסים אחרים לעיצוב?

אם ללקוח מיתוג ושפה ויזואלית קיימים חשוב שנמשיך אותה, ואם אין לו – חשוב שניצור אחת! המיתוג מספר סיפור. אם ללקוח אין מיתוג קיים, נצטרך לעבור איתו מיני תהליך מיתוג תוך כדי בניית הדף נחיתה, הדבר הזה יתבטא גם בעלות הקמת הדף, מכיוון שבאופן טבעי זה אומר יותר עבודה. לקוחות קצה מעריכים עסק שמשקיע בעצמו.

קחו לדוגמא דף נחיתה של רופא שיניים: הדף נראה כמו משהו שהרופא עשה בעצמו. אבל כל טיפול אצלו עולה כמה עשרות אלפי שקלים. הלקוח ירגיש מרומה. לעומת זאת, אם יגיע לדף של רופא שיניים עם מיתוג, שפה, תמונות איכותיות – הקשר לרופא מתחזק, והאמונה שהרופא שווה את עלות הטיפול גוברת. התוצאה – השארת פרטים.

בין אם אתם מעצבים או בוני אתרים – צריך לעצור ולחשוב על הסיפור.
הצבעוניות, סגנונות ספציפיים של תמונות, סוג הפונטים, גודל הפונטים, הרקעים, האימג‘ים, המבנה – כל אלו מספרים סיפור ויוצרים חוויה והיא מאד חשובה לחיזוק הקשר בין הלקוח הפונציאלי לבין המותג.

בהצלחה!

סיי טימיאנקר הבעלים של משרד מיתוג עצמאי בשם Betterbrands מאז 2014. עוסקת במיתוג עסקי ועיצוב UI/UX.
מוסמת שיווק של גוגל, בוגרת מכללת GEORGE BROWN, TORONTO בעיצוב, ולימודים ביחסי ציבור מאוניברסיטת טורונטו.

שתפו את הפוסט אם אהבתם

רוצה להתארח בבלוג שלנו?

יש לך תוכן על אלמנטור שיכול לעניין או לתרום לחברי הקהילה?
אנחנו מזמינים אותך ליצור איתנו קשר ולהתארח בבלוג שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכונים מהקהילה

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו וקבלו ראשונים את כל העדכונים הכי שווים

* בדיוק כמוכם גם אנחנו לא אוהבים ספאם – מבטיחים לעדכן רק בדברים מעניינים

דילוג לתוכן